Exercise #5 dumbbell Step-ups, while holding dumbbells at your sides or in a curl position in front of you, step up on a low bench or step with one foot, bringing the other leg up alongside. Hold for a couple seconds and lower back to the floor. Do sets with each leg. Exercise #6 Chest Press. Lying down on a workout bench, hold dumbbells above the chest with palms facing towards your feet. Keep feet flat on the floor. Bend the elbows and lower the dumbbells to the chest. Hold for a second and push the dumbbells back to the start position while squeezing the chest muscles.

losse dumbells height with abs tight. Press the dumbbells up over your head. Return to shoulder height slowly.

Some of these exercises focus on specific muscle groups, while other dumbbell exercises use multiple muscle groups, improving the amount of fat you burn during the workout. Heres a look at some of the best dumbbell exercises to add to your fat loss workouts. Exercise #1 dumbbell Squats, holding dumbbells klachten straight down at your side, do regular squats while squeezing your glues and abs. Use your quads, glutes and hamstrings to return to the original position. Exercise #2 lying Triceps Extensions, start by lying down on a weight bench or on the floor. Hold dumbbells above the chest in each hand with palms facing inward. Keeping the shoulders in place, lower the dumbbells slowly back to the side of the head. Slowly move back to the starting position. Exercise #3 walking Lunges. Hold the dumbbells at your sides.

losse dumbells

Dumbbell, workout for fat loss health fitness Videos


Workouts with Dumbbells, you dont have to head kortademig to the gym to blast fat away. All you need is a set of dumbbells and kind you have all the equipment you need for a great fat loss workout. While many individuals think that dumbbells only help with muscle building, building muscle and burning calories with a good dumbbell workout can torch that unwanted fat as well. When you lift weights, the body keeps working, even once youre done with the workout. If youre ready to start your own fat loss workout at home, grab those dumbbells and get ready to torch fat and calories. Great Exercises with Dumbbells to Add to your Fat Loss Workout. First, youll want to come up with some great exercises using dumbbells to add to your workout.

Online sport en fitness winkel - fitgear Sport


Sta rechtop, ook weer met een rechte rug. Een ten slotte de binnenkant van de bovenarmen met de biceps curl. Sta met licht gebogen knieën en dumbells in je handen. Buig je ellebogen en breng de dumbells omhoog, laat ze weer zakken maar strek je armen niet meer helemaal. Ook bij deze oefening houd je de buik aangespannen, eigenlijk altijd! Eventueel kun je én voet voor en én voet achter plaatsen als je dat prettig vindt. Ik hoop dat jullie deze workout leuk vonden om te zien! Je kunt hem dus zelf in lengte aanpassen, door te stoppen na de row, of alle oefeningen te doen. Zulke losse oefeningen vind ik perfect, doordat ze veel aandacht vragen van alle spieren in je lichaam.

losse dumbells

De squat, wie kent hem niet! Deze oefening kan ook prima met dumbells. Houd ze naast je lichaam, sta rechtop en breng je billen naar achteren. Je knieën mogen niet voorbij je tenen komen en je rug post blijft recht. Dan gaan we door met de kleinere spieren, te beginnen met de schouders. Sta rechtop met dumbells in je handen, breng je armen naast je lichaam naar boven, houd een lichte buiging in je ellebogen.

Beweeg je handen tot schouderhoogte en dan weer omlaag. Span je buik aan, zodat je rug niet hol getrokken wordt. Voor de achterkant van de bovenarmen doe ik de Triceps Extension. Ik houd daarvoor én dumbell met beide handen vast boven mijn hoofd en buig mn ellebogen zodat het gewicht achter mn hoofd zakt. Je ellebogen blijven naar het plafond wijzen, ze zijn naast je oren.

Aanbod Clubs - oxygen Fitness


Zet eventueel je voeten op de grond als het te zwaar wordt. Vervolgens een Row voor de bovenrug. Plaats een knie en een hand op een bankje. Houd je rug recht. Pak in je andere hand de dumbell en trek deze richting je lichaam. Houd je elleboog dicht langs je lichaam.

Natuurlijk herhaal je dit aan de andere kant. Je hebt nu de grote spiergroepen gehad, maar ik heb nog een paar extra oefeningen voor je! Eerst nog eentje voor de buik. Maak een Sit-up met een zware bal (of dumbell). . Kom liggen, breng de bal boven je hoofd en kom vervolgens met een rechte rug zitten terwijl je de bal naar voren beweegt. Als je moeite hebt om omhoog te komen, dan kun je de bal beter weglaten. Houd echt je rug recht, anders wordt hij te zwaar belast!

Fitness Torhout de beste fitnesscentra in Torhout

Blijf goed rechtop staan, ook nu weer met de buik aangespannen. Let erop dat je kind de heupen recht houd, veel mensen hebben de neiging om én heup te laten zakken. We trainen de rechte en de schuine buikspieren op een matje met een zware bal. Degene die ik vast heb, weegt 4kg. Je kunt dit eventueel ook met een dumbell doen. Balanceer op je billen met een rechte rug, houd je borst naar voren. Beweeg de bal langzaam van links naar rechts. Houd je rug tijdens de hele oefening recht!

losse dumbells

1,400 -calorie diet

We beginnen met een Chest press met dumbells (die losse gewichten) voor lunch de borstspier. Lig op een bankje met een rechte rug. Begin met je ellebogen in ongeveer 90 graden en duw de dumbells naar boven voor je borst. Houd je rug recht en je buik aangespannen. Dan een goodmorning, of aangepaste deadlift voor de onderrug. Houd de dumbells voor je en buig met een rechte rug naar voren, houd een lichte buiging in je knieën. Span ook hierbij je buik aan en houd je borst naar voren. De volgende oefening zijn Lunges voor de benen en billen. Zet én voet ongeveer een meter voor de andere, beweeg je achterste knie richting de grond.

Dan is capitool het tijd voor de krachtoefeningen! Ik begin met de grote spiergroepen en werk daarna door naar de kleine. Als je minder tijd hebt, geef ik aan wanneer je alle grote spiergroepen hebt gehad. Doe elke oefening 3 sets van 15 herhalingen, met ongeveer 30 seconden rust tussendoor. Je past het gewicht hierop aan. Als je veel meer dan 3 x 15 herhalingen kunt doen, moet je een zwaarder gewicht pakken. Red je het niet? Neem dan lichtere gewichten.

08 healing The heart now yoga

Ik kreeg laatst de vraag om eens een voorbeeld workout te laten zien met losse gewichten, voor in de sportschool. Ik vind het altijd ontzettend leuk om artikelen te schrijven die jullie graag willen zien, dus ik ben aan de slag gegaan! Ook krijg ik de laatste tijd regelmatig vragen over oefeningen voor de armen, die zitten hier royal ook vrij veel bij! Kijk mee naar deze sportschooltraining. Ik raad je aan om altijd te beginnen met een warming. Dit kun je doen op elk cardioapparaat naar keuze (fiets, crosstrainer, roeimachine, loopband etc.). In ongeveer 10 minuten ben je goed warm, is de doorbloeding van je spieren verhoogd en ben je in principe klaar om te beginnen aan de krachttraining. Ik kies er zelf echter vaak voor om direct wat langer cardio te doen, om ook direct aan mijn conditie te werken. Ik verhoog na ongeveer 5 minuten daarom flink de intensiteit en ga ongeveer 20 minuten door.

Losse dumbells
Rated 4/5 based on 802 reviews