Microalgen zijn feitelijk vissenvoer. Chlorella is te vinden in zoet water en spirulina in zout water. Overigens zijn er veel verschillende soorten, er is dus wel degelijk sprake van kwaliteitsverschil. In spirulina en chlorella komen een aantal stoffen voor die interessant zijn: omega 3 vetten, wij krijgen met zn allen veel te weinig visvetzuren binnen. Je zou zon 450 mg per dag moeten krijgen, maar we krijgen maar 75-110 mg per dag binnen. Visvetzuren (epa dha) behoren tot de omega 3 vetten. Als je geen vis of visoliesupplementen eet dan kan je lichaam deze ook maken uit alfa linoleenzuur (veel in walnoten, lijnzaad en in chia zaad).

samenstelling spirulina marcus rohrer spul zit. Het komt vaak niet verder dan Spirulina is een echte superfoodboordevol omega 3 en essentiele aminozuren. Maar wat is boordevol? In de tabel onderaan de tekst heb ik de gegevens die ik heb gevonden samengevat.

Tijd voor een onderzoekje! Ik begin maar met de conclusies, voor wie meer wil weten kan daarna de details lezen. Nu mijn potje spirulina leeg is, denk ik dat ik van de gelegenheid gebruik maak en vanaf nu beide producten ga gebruiken. Het grote voordeel van spirulina zit m in de omega 3 vetten. En hoewel ik al veel omega 3 vetten eet (chia zaad, lijnzaad, walnoten, etc krijg ik geen visvetzuren binnen. Mijn ijzerniveau is altijd relatief laag geweest, dat kan ik met chlorella mooi opvijzelen. Vitamine a komt voornamelijk voor in dierlijke producten en die eet ik vrijwel niet. Het is echter wel goed voor je huid en das nu net mijn zwakke plek (hele gevoelige huid). Met chlorella kom ik zeker aan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. In chlorella zit veel zink, ook voornamelijk te vinden hoesjes in dierlijke producten en goed voor de opbouw van eiwitten en je immuunsysteem.

samenstelling spirulina marcus rohrer

Chlorella & spirulina 200 tabletten hier online bestellen


Al tijden neem ik iedere ochtend braaf 3 pilletjes spirulina. Maar slank het potje is op! Ineens vroeg ik me af waarom ik dat hippe spul ook al weer gebruik. Was het niet iets met eiwitten en het feit dat ik zon beetje voor 80 veganistisch eet? Ik wist het niet meer. De laatste tijd hoorde ik bovendien iedereen ineens over chlorella, dat ziet er hetzelfde uit. Is dat soms beter?

Spirulina of Marcus Rohrer, optimum health, pure nutrition from nature


De aanbevolen dagelijkse hoeveelheden (ADHs uitgaande van 3 theelepels (10 gram) chlorella of spirulina. Enkele opmerkingen bij deze tabel: bij koolhydraten is als adh uitgegaan van 40 energieprocenten als minimum bij vet is als adh uitgegaan van een maximum van 40 energieprocenten bij omega 3 is als adh uitgegaan van 450 mg, ofwel de adh voor visvetzuren bij omega. Bronnen: Van Rossum ctm, Fransen hp, verkaik-kloosterman j,. Dutch National Consumption Survey : Diet of children and adults aged 7 to 69 years.

samenstelling spirulina marcus rohrer

Voor mannen is dat vaak minder relevant en teveel ijzer kan afslank ook slecht voor je zijn, kijk hiermee dus uit! Vitamine a, in chlorella kilo zit erg veel vitamine. Het is goed te weten dat er een veilige bovengrens is van 3000 microgram per dag. Kortom: absoluut niet meer dan 5 theelepels chlorella per dag (ongeveer 2500 microgram). In beide producten zitten overigens ook behoorlijk wat soorten vitamine b, maar daar krijgen we over het algemeen wel voldoende van binnen (m.u.v. Foliumzuur, maar dit zit nou net weer niet zoveel in deze producten).

Let op: chlorella en spirulina bevatten geen B12! Er wordt wel eens gesuggereerd dat de producten een goed, natuurlijk alternatief zijn voor vitamine B12 supplementen. Dit is echter niet het geval. En tot slot lijkt het erop dat chlorella een reinigende werking heeft, waardoor het lichaam ontgift kan worden van zware metalen. Dit is helaas nog niet overtuigend wetenschappelijk bewezen. Voedingswaarde chlorella spirulina, in de onderstaande tabel worden de diverse voedingswaarden gegeven.

Benefits Spirulina of Marcus Rohrer, optimum health, pure nutrition


Maar ook daarvan krijgen we maar liefst 40 te weinig binnen! En dat is jammer! Slecht nieuws voor: hersenen, hart, bloedvaten en gemoedstoestand (depressiviteit, adhd). Bovendien lijkt omega 3 vet een positieve werking te hebben op mensen met bepaalde soorten kanker en reuma. Het is feitelijk een ontstekingsremmer.

Dus: meer omega 3! Voor spirulina is er wel enige consensus over het aandeel omega. Bij chlorella is het jammergenoeg én grote brei onduidelijkheid. Echter, als je 3 theelepels spirulina per dag neemt, heb je dus wel al mooi ruim 80 microgram van de 450 microgram (aanbevolen dagelijkse hoeveelheid) binnen. Eiwitten, met 3 theelepeltjes spirulina of chlorella per dag heb je toch al weer 6 gram eiwitten binnen en wel van hoge kwaliteit. Dit betekent dat alle essentiële aminozuren in de microalgen voorkomen. Ijzer, een verrassing voor mij was dat chlorella heel veel ijzer bevat. Dit is goed voor vrouwen. De meeste nederlandse vrouwen hebben namelijk een ijzertekort.

Marcus rohrer Spirulina tabletten 180tb voordelig online kopen

In de tabel onderaan de tekst heb ik de gegevens die ik heb gevonden zeurende samengevat. Microalgen zijn feitelijk vissenvoer. Chlorella is te vinden in zoet water en spirulina in zout water. Overigens zijn er veel verschillende soorten, er is dus wel degelijk sprake van kwaliteitsverschil. In spirulina en chlorella komen een aantal stoffen voor die interessant zijn: omega 3 vetten, wij krijgen met zn allen veel te weinig visvetzuren binnen. Je zou zon 450 mg per dag moeten krijgen, maar we krijgen maar 75-110 mg per dag binnen. Visvetzuren (epa dha) behoren tot de omega 3 vetten. Als je geen vis of visoliesupplementen eet dan kan je lichaam deze ook maken uit alfa linoleenzuur (veel in walnoten, lijnzaad en in chia zaad).

samenstelling spirulina marcus rohrer

M marcus rohrer spirulina navul 540

Met chlorella kom ik zeker aan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. In chlorella zit veel zink, ook voornamelijk te vinden in dierlijke producten en goed voor de opbouw van eiwitten en je immuunsysteem. Beide producten bieden eiwitten van hoge kwaliteit. De details, de informatie over chlorella en spirulina, ofwel de zogenaamde microalgen is belabberd slecht. Je moet echt zoeken in holen en gaten om erachter te komen wat er nu echt in dat spul zit. Het komt vaak gezicht niet verder dan Spirulina is een echte superfoodboordevol omega 3 en essentiele aminozuren. Maar wat is boordevol?

Ik begin maar met de energie conclusies, voor wie meer wil weten kan daarna de details lezen. Nu mijn potje spirulina leeg is, denk ik dat ik van de gelegenheid gebruik maak en vanaf nu beide producten ga gebruiken. Het grote voordeel van spirulina zit m in de omega 3 vetten. En hoewel ik al veel omega 3 vetten eet (chia zaad, lijnzaad, walnoten, etc krijg ik geen visvetzuren binnen. Mijn ijzerniveau is altijd relatief laag geweest, dat kan ik met chlorella mooi opvijzelen. Vitamine a komt voornamelijk voor in dierlijke producten en die eet ik vrijwel niet. Het is echter wel goed voor je huid en das nu net mijn zwakke plek (hele gevoelige huid).

Spirulina; koning van de eiwitten - energieke vrouwen Academie

Al tijden neem ik iedere ochtend braaf 3 pilletjes spirulina. Maar het potje is op! Ineens vroeg ik me af waarom ik dat spul ook al weer gebruik. Was het niet iets met eiwitten en het feit dat ik zon beetje voor 80 veganistisch eet? Ik wist het niet meer. De laatste tijd hoorde ik bovendien iedereen ineens over chlorella, dat ziet er hetzelfde uit. Is dat soms beter? Tijd voor een horloge onderzoekje!

Samenstelling spirulina marcus rohrer
Rated 4/5 based on 475 reviews